Welke aansluitmogelijkheden zijn er?

Wij leveren onze diensten rechtstreeks op individuele basis of in voordeeltarief via de verhuurder vanaf 7 abonnementen op 1 aansluitadres.

Afhankelijk van de door de verhuurder gekozen installatie zijn er tot 2 aansluitmogelijkheden:

  • Vaste bekabelde verbinding: stabiel en super snel surfen
    hiervoor heb je een UTP netwerkkabel nodig die niet wordt meegeleverd
  • Draadloze verbinding (Wi-Fi): mobiel surfen

Let op! Het gebruik van USB Wi-Fi adapters/dongles is niet ondersteund daar dit type adapters vaak geen goede wifi ontvangst biedt

Welke netwerkkabel heb ik nodig?

Je dient gebruik te maken van een UTP netwerkkabel (8 draadjes).

Een UTP-netwerkkabel is verkrijgbaar in Hyper Carrefour, Mediamarkt of eender welke computer speciaalzaak.

Let op! Deze netwerkkabel is NIET inbegrepen en dien je zelf mee te brengen.

Hoe verkrijg ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord?

Om je gebruikersnaam en wachtwoord te kennen dien je eerst eenmalig te registreren.

Activatiecode via de verhuurder

Indien internet in je huurprijs is inbegrepen ontvang je van de verhuurder een activatie code ook wel vouchercode in de vorm van “stn12345abcdefg”

Deze activatie code heb je nodig om gratis je internet account te activeren en zo onmiddellijk je bijhorende gebruikersnaam en wachtwoord te ontvangen

Heb je geen activatiecode?

Contacteer ons om te kijken of je aansluitbaar bent of…

Bij ontvangst van een goed STUDENTENINTERNET wifi signaal, kan je meteen doorgaan naar de registratie pagina om rechtstreeks bij ons een internet abonnement af te nemen.

ACTIVEER

Je account wordt geactiveerd na wettelijke registratie van je gegevens. Het is belangrijk dat deze correct zijn om je later verder te kunnen helpen.

Hoe registreren?

  • in het gebouw via vaste netwerkverbinding of onbeveiligd Wi-Fi netwerk STUDENTENINTERNET(123)
    Waarbij 123 overeenstemt met de eerste 3 cijfers van je activatiecode
    Klik op de aanmeldpagina op “activate your vouchercode here”
    Al onze websites zijn steeds gratis beschikbaar zonder inloggen!
  • vanaf elke internetconnectie via: http://register.studenteninternet.be

Gebruikersnaam en wachtwoord verkrijgen

  • Vul de gegevens correct in: naam, voornaam, emailadres en gsm-nummer
    gsm internationaal formaat: Voor België is dit bijvoorbeeld: +3293956000
  • Kies een van de passende betalingsopties
    • Indien je een activatie/vouchercode hebt, selecteer dan “vouchercode” als betaalmethode en vul de verkregen activatiecode in
  • Klik op “versturen”
  • Bij succesvolle registratie:
    • verschijnen je gebruikersnaam en wachtwoord onmiddellijk op het scherm, bewaar deze goed!
    • Worden deze ook per email bevestigd

Een activatiecode kan slechts 1x gebruikt worden.
Je verkregen gebruikersnaam en wachtwoord zijn strict persoonlijk en niet overdraagbaar

Ik heb al eerder geregistreerd maar ben mijn gebruikersnaam en wachtwoord vergeten

In je mailbox

Op het moment van registratie werd er ook een bevestigingsmail gestuurd naar het registratie emailadres.

Controleer je mailbox en zoek even op Studenten Internet je zal daarbij normaal je persoonlijke login en wachtwoord moeten terugvinden.

Opnieuw aanvragen

Ook kan je via Mijn Dashboard op https://users.studenteninternet.be een nieuw wachtwoord aanvragen.

Je dient dan wel je e-mailadres op te geven waarmee je de originele registratie hebt voltooid.

Mag ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord delen met iemand anders?

Het delen van uw internet abonnement gegevens met andere personen dan onze helpdesk is niet toegestaan en kan leiden tot problemen of zelfs een permanente uitschakeling van uw abonnement!

Je bent ook steeds persoonlijk aansprakelijk voor wat er allemaal met jouw abonnement gebeurd.

Indien mogelijk, raden we aan om de schoolaccount te gebruiken via het draadloze netwerk: eduroam

Bekijk ook:
  • Hoe aanmelden met mijn schoolaccount: eduroam?

Mijn Dashboard: basisvolume en verbruik raadplegen, extra volume bestellen, wachtwoord wijzigen, vrije sessies bekijken, hotspot afmelden

Info over je abonnement vind je terug in Mijn Dashboard: http://users.studenteninternet.be
Al onze websites inclusief Mijn Dashboard zijn steeds gratis beschikbaar zonder daarbij eerst aangemeld te zijn op internet.

Log aan op Mijn Dashboard met je gebruikersnaam en wachtwoord
heb je nog geen gebruikersnaam en wachtwoord? Registreer dan eerst op http://register.studenteninternet.be

Vanuit Mijn Dashboard kan je:

  • Het maandelijkse basisvolume en resterende volume raadplegen
    Je beschikbare volume wordt elke maand op de 1e dag van de nieuwe maand opnieuw ingesteld
  • Extra volume bestellen
    Diensten zoals Youtube, Facebook, Netflix verbruiken ook internet!
  • Het maximum aantal simultane toestellen/sessies dat je kan aanmelden bekijken
  • Openstaande hotspot internet toestellen/sessies afmelden
    het manueel afmelden van beveiligde wifi-sessies (EAP) is niet mogelijk en gebeurd automatisch
  • In bepaalde gevallen het wachtwoord wijzigen en of per email een nieuw wachtwoord aanvragen

Ik verbruik veel maar weet niet hoe dit komt

De reden dat je veel verbruikt zonder dat je weet waarom kan verschillende oorzaken hebben.

OORZAAK 1: ONLINE TV KIJKEN OF VIDEO STREAMING

Hieronder vallen diensten zoals bijvoorbeeld Youtube, Netflix en sinds kort zelfs Facebook.

Online video verbruikt vaak heel veel zonder dat men zich daar bewust van is, een uurtje Netflix in hoogste kwaliteit kan daarbij al snel 3 tot 7GB verbruiken!

Oplossing: gelukkig kan je vaak de kwaliteit net iets lager zetten zonder dat je daar meteen iets van merkt.

Bekijk ook:

OORZAAK 2: TORRENT/POPCORN-TIME/PUTLOCKER ETC

We doen het bijna allemaal, maar weten niet dat deze diensten vaak illegaal zijn en nog eens voor allerhande vervelende problemen kunnen zorgen.

Indien je een heel hoog upload (dat is allerhande data naar het internet versturen) verbruik hebt, dan zit je wellicht in deze categorie. Het is niet alleen vervelend want je internet verbinding lijkt daardoor trager te werken, het is dan nog eens geheel illegaal en tegen onze gebruikersvoorwaarden!

Oplossing: Zorg ervoor dat je deze diensten niet gebruikt en vermijd programma’s die door verkeerde instellingen allerhande data continu naar internet versturen. Vaak bieden dergelijke programma’s de mogelijkheid om niet te uploaden. Lees dus goed de handleiding van de programma’s die je gebruikt.

OORZAAK 3: EEN EIGEN WIFI ROUTER

Ze kunnen ook nog eens ongewild al je volume op gebruiken.

Oplossing: verwijder onmiddellijk de eigen Wi-Fi-router en vraag info aan je verhuurder voor een algemene ondersteunde Wi-Fi installatie.

Extra volume bestellen

Bestellen

  • Je kan je extra volume activeren in Mijn Dashboard.
  • Om extra volume te bestellen dien je eerst te beschikken over credits
  • Credits kan je aankopen per 20 stuks aan €11 + transactiekost
  • Je kan extra volume bestellen per GB voor 1 credit / maand
  • Je gebruikt je extra volume pas als je basisvolume opgebruikt is.
  • Het extra volume loopt altijd tot het einde van de maand.
    • Voorbeeld: bestel je extra volume op de 20ste dag van die maand?
    • Dan zal je extra volume beschikbaar zijn van de 20ste tot de 30/31ste van die maand.
  • Belangrijk: je betaalt elke maand voor het extra volume (ook als je het niet gebruikt) tot je het deactiveert in Mijn Dashboard.

Deactiveren

  • Je kan je extra volume deactiveren in Mijn Dashboard.
  • Verwijder je extra volume voor het einde van de maand. Zo vermijd je dat het extra volume nog eens voor de volgende maand wordt aangerekend.
  • Stap je over naar een ander abonnement? Dan wordt je eventuele extra geactiveerde volume automatisch gedeactiveerd.
  • Wanneer je geen resterende credits meer hebt wordt je extra volume automatisch gedeactiveerd.

Onbeperkt volume

Het aanbod van de dienst Internet met onbeperkt volume valt onder een fair-use policy en is bedoeld voor persoonlijk en privégebruik door de eindgebruiker.

Het maandelijkse basisvolume wordt daarbij gegarandeerd tot het in Mijn Dashboard aangegeven volume. De fair-use van de dienst is niet gegarandeerd in geval van bedrog, oneerlijk gebruik, gebruik dat de rechten van derden, meer bepaald hun intellectuele rechten, schaadt of gebruik dat neerkomt op misbruik van recht in de zin van de rechtspraak.

Bij het bereiken van het maandelijkse basisvolume wordt je hiervan verwittigd bij het opnieuw proberen aanmelden.

Je kan dan kosteloos zelf je volume verhogen in Mijn Dashboard tot de maximaal toegelaten fair-use policy van je abonnement.

Bekijk ook:
  • Mijn Dashboard: basisvolume en verbruik raadplegen, extra volume bestellen…

Hoeveel toestellen kan ik op internet aanmelden?

Afhankelijk van het abonnement dat door de verhuurder werd gekozen, kan u een maximum aantal toestellen/sessies simultaan aanmelden.

Op Mijn Dashboard, kan je zien hoeveel simultane sessies je kan aanmelden.

Bij het gebruik van beveiligd Wi-Fi STUDENTENINTERNET(EAP) kan om technische redenen 1 toestel soms tijdelijk toch 2 sessies verbruiken. Controleer dus zeker of je nog voldoende reserve sessies over hebt wanneer je toestel regelmatig de wifi verbinding lijkt te verliezen.

Meer toestellen aanmelden dan opgegeven maximum?

Meer toestellen simultaan aanmelden dan het opgegeven maximum is niet mogelijk.
Je kan wel eerst andere toestellen afmelden en dan zo terug sessies vrij maken om opnieuw een nieuw toestel aan te melden.

Bekijk ook:
  • Hoe een toestel automatisch op internet aanmelden?
  • Hoe een toestel automatisch van internet afmelden?
  • Hoe een toestel manueel van internet afmelden?

Hoe een toestel automatisch op internet aanmelden – beveiligd Wi-Fi STUDENTENINTERNET(EAP)

Op sommige locaties waar dit ondersteund is vindt je in het overzicht van beschikbare draadloze netwerken: STUDENTENINTERNET(EAP)

Je kan je toestel dankzij dit beveiligde draadloze netwerk automatisch met Internet verbinden zonder steeds opnieuw te moeten aanmelden.

Hiervoor hoef je slechts 1 maal je gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen en onderstaande stappen uit te voeren.

Hoe kom ik in aanmerking?

  • Je dient over een actieve gebruikersnaam en wachtwoord te beschikken.
  • Je toestel dient voorzien te zijn van alle laatste software updates inclusief vernieuwde stuurprogramma’s.
  • Je dient minstens over 2 vrije sessies te beschikken per toestel dat je automatisch wil aanmelden, deze methode verbruikt namelijk soms tot 2 sessies per toestel

Let op! Niet alle toestellen ondersteunen dit netwerk en kunnen een software update vereisen voor een stabiele internetverbinding.

Automatisch instellen

  • Klik bij beschikbare wifi-netwerken op: STUDENTENINTERNET(EAP)
  • Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in
  • Accepteer de beveiligingswaarschuwing en/of het beveiligingscertificaat

In geval van Android:

  • Identity: je gebruikersnaam
  • Anonymous Identity: leeg laten
  • Password: je wachtwoord

Manueel instellen

  • SSID: STUDENTENINTERNET(EAP)
  • Beveiligingstype: WPA2-Enterprise
  • Versleutelingstype: AES
  • EAP type: EAP (PEAP)
  • Server Certificaat vertrouwen: AddTrust External Root

 

Controleer of je toestel is voorzien van alle beschikbare updates.

Let op! Indien je plots geen verbinding meer kan maken, controleer dan in Mijn Dashboard of je nog resterend internet volume en/of vrije sessies beschikbaar hebt!

Hoe een toestel automatisch van internet afmelden? – bekabeld en Wi-Fi

Om je toestel automatisch af te melden, kan je dit door je toestel volledig uit te schakelen of je Wi-Fi verbinding te verbreken.

  • Bekabeld en open Wi-Fi STUDENTENINTERNET(123) – na ongeveer 12 uur zal je automatisch worden afgemeld
    Waarbij 123 overeenstemt met de eerste 3 cijfers van je activatiecode of gebruikersnaam
  • Beveiligd Wi-Fi STUDENTENINTERNET(EAP) – na ongeveer 5 minuten zal je automatisch worden afgemeld

Hoe een toestel manueel op internet aanmelden – bekabeld en open Wi-Fi STUDENTENINTERNET(123)

Zowel voor de vaste bekabelde verbinding als het onbeveiligde draadloze netwerk, dien je in te loggen via de hotspot webpagina: http://hotspot.studenteninternet.be

Stap 1

Je computer verbinden via een van de beschikbare opties:

  • de vaste bekabelde netwerkverbinding
  • open Wi-Fi STUDENTENINTERNET(123)
    Waarbij 123 overeenstemt met de eerste 3 cijfers van je activatiecode of gebruikersnaam

Stap 2

Open je browser (Internet Explorer, Chrome, Safari, Firefox, …

Stap 3

Surf naar http://hotspot.studenteninternet.be

  • De hotspot vermeldt de stnlocatie van het abonnement
  • Indien je nog niet bent aangemeld verschijnt de “inlogpagina” waar je kan inloggen of jezelf registreren
  • Indien je reeds aangemeld was, kan je nu afmelden

Sommige toestellen zoals telefoons melden zichzelf spontaan af om de batterij te sparen. Gebruik daarom indien mogelijk een van volgende wifi netwerken STUDENTENINTERNET(EAP) of eduroam

Hoe een toestel manueel van internet afmelden? – bekabeld en open Wi-Fi STUDENTENINTERNET(123)

een toestel manueel afmelden, is enkel geldig voor een vaste bekabelde verbinding en open Wi-Fi STUDENTENINTERNET(123)
Waarbij 123 overeenstemt met de eerste 3 cijfers van je activatiecode of gebruikersnaam

Het afmelden gebeurt hierbij onmiddellijk zonder vertraging:

  • Op je eigen toestel afmelden:
    Surf naar http://hotspot.studenteninternet.be en klik op “logoff”
    Dit meldt alleen het specifieke toestel af
  • Vanaf een willekeurig ander toestel uw openstaande sessies afmelden (bv vanaf thuis)
    Surf naar http://users.studenteninternet.be
    Klik naast ‘logged in’ op het rode kruisje
    – Een overzicht van de locaties waarop je bent aangemeld verschijnt.
    Door op “bevestigen” te klikken zullen alle openstaande sessies via vaste bekabelde verbinding of onbeveiligd Wi-Fi STUDENTENINTERNET(123) onmiddellijk worden afgemeld.

Hoe aanmelden met mijn schoolaccount, draadloos netwerk: eduroam

eduroam_trans_200pix

Op sommige locaties kan je ook gebruik maken van het eduroam academische Wi-Fi netwerk.

Dankzij de gebruikersnaam en wachtwoord van je school kan je hiermee draadloos op internet surfen.

Het gebruik van eduroam valt onder de deontologische regels van de school en kan in geval van misbruik leiden tot schorsing. Bij problemen dien je de helpdesk van de school te contacteren.

Verbinden met draadloos netwerk: eduroam

Dit kan in 3 eenvoudige stappen:

  • Verbindt met het beveiligde wifi-netwerk eduroam
  • Wanneer hier om gevraagd wordt; vul dan je gebruikersnaam en wachtwoord van de school in!
    Bij je gebruikersnaam dien je het schoolachtervoegsel toe te voegen zodat wij weten van welke school je account is (meestal @school.be; zie lijst onderaan)
    Je wachtwoord bl ongewijzigd!
  • Accepteer eenmalig het beveiligingscertificaat wanneer hier om gevraagd wordt

Voorbeeld:

School login Eduroam login
Login: Mijnlogin mijnlogin@schoolachtervoegsel
Wachtwoord: Mijnwachtwoord123 Mijnwachtwoord123

Zie onderstaande lijst voor gekende schoolachtervoegsels

Manuele wifi instellingen

  • SSID: eduroam
  • Beveiligingstype: WPA2-Enterprise
  • Versleutelingstype: AES
  • EAP type: EAP (PEAP)
  • Server certificaat verifiëren: uitvinken

Lukt het desondanks bovenstaande handleidingen niet met een juiste login en wachtwoord om te verbinden? Zorg er dan voor dat je toestel voorzien is van de laatste software en beveiligingsupdates, vergeet daarbij de optionele updates ook niet aan te vinken.

Als allerlaatste alternatief kan je enkel contact opnemen met de servicedesk/studentenvoorzieningen van jouw eigen school om meer informatie over hoe eduroam te gebruiken met je school.

Lijst van gekende Belgische scholen en hun achtervoegsels

Deze lijst bevat de achtervoegsel van scholen die bij ons gekenmerkt zijn als werkend.

Niet vermelde scholen kunnen ook werken, meldt ze ons

School (en associaties) Eduroam @schoolachtervoegsel
Studenten Internet (s-login) @studenteninternet.be
Artesis / Plantijn Hogeschool Antwerpen

(gebruikersnaam formaat: s654321)

@ap.be
Artevelde Hogeschool (verkorte login) @student.arteveldehs.be
Erasmus Hogeschool Brussel @student.ehb.be
HoGent
(gebruikersnaam formaat: 654321ab)
@hogent.be
HoWest @student.howest.be
Karel de Grote Hogeschool @student.kdg.be
KULeuven (r nummer) @kuleuven.be
Hogeschool PXL @student.pxl.be
Universiteit Antwerpen @ad.ua.ac.be
Université catholique de Louvain @wifi.uclouvain.be
Universiteit Gent @ugent.be
Universiteit Hasselt @uhasselt.be
Université Libre de Bruxelles @ulb.ac.be
Vrije Universiteit Brussel @vub.ac.be
VIVES @kuleuven.be
Hogere Zeevaartschool (9 cijferige login) @hzs.be

Officiele Eduroam informatie

Een volledige lijst van aangesloten scholen en hun correcte configuratie vindt je op:

Hoe kan ik surfen van een andere locatie dan thuis ( = roaming)?

Roaming is surfen op een andere locatie dan die inbegrepen in je abonnement.

Je kan daarbij surfen dankzij het signaal van een naburige locatie of via het academische netwerk eduroam

Het gebruik van roaming is bij bepaalde abonnementen mogelijk maar je internet snelheid zal daarbij lager liggen en tevens kan je internet wifi signaal daarbij ook instabiel zijn en onderbreken!

Bij gebruik van roaming zal je na het inloggen hier ook over geïnformeerd worden: http://www.smarteye.be/index.php/roaming

Indien je deze melding te zien krijgt, en je bent op je eigen locatie, controleer dan zeker of je wel correct verbonden bent met de vaste netwerkaansluiting of Wi-Fi van je eigen locatie om te genieten van een stabiel en snel Internet.

Let op! Er wordt geen enkele ondersteuning geboden op het gebruik van roaming

Hoe kan ik mijn Wi-Fi printer, Chromecast, Airplay aansluiten?

Om verbinding te kunnen maken met ons netwerk is ondersteuning voor de beveiligde toegangsmethode 802.1x of WPA2-Enterprise vereist door uw toestel. De fabrikant van uw toestel heeft deze ondersteuning echter niet ingebouwd. U kan contact opnemen met de leverancier van uw toestel voor verdere ondersteuning en de vraag om uw toestel te voorzien van ondersteuning voor 802.1x en/of WPA2-Enterprise door middel van een software update.

Op het studentenproduct bieden wij daarom officieel geen ondersteuning voor dit type toestel.

Voor residentiële SmartEye klanten is deze mogelijkheid wel beschikbaar daar residentiële producten technisch anders zijn opgebouwd.

Het aansluiten van eigen Wi-Fi printers, Airplay of Chromecast is omwille van verdere technische beveiligingsredenen op het studentenproduct niet mogelijk.

Het Studenten Internet netwerk is namelijk voor gans het gebouw beschikbaar en indien we daarbij geen beveiliging op toepassen zouden ook andere personen plots je printer, Airplay of Chromecast kunnen gebruiken. Iets wat uiteraard niet de bedoeling kan zijn.

U kan uw printer wel rechtstreeks via USB aan koppelen met uw computer om te printen.

Hoe kan ik mijn Playstation 4 aansluiten?

Om verbinding te kunnen maken met ons netwerk is ondersteuning voor de beveiligde toegangsmethode 802.1x of WPA2-Enterprise vereist door uw toestel. De fabrikant van uw toestel heeft deze ondersteuning echter niet ingebouwd. U kan contact opnemen met de leverancier van uw toestel voor verdere ondersteuning en de vraag om uw toestel te voorzien van ondersteuning voor 802.1x en/of WPA2-Enterprise door middel van een software update.

Op het studentenproduct bieden wij daarom officieel geen ondersteuning voor dit type toestel.

Voor residentiële SmartEye klanten is deze mogelijkheid wel beschikbaar daar residentiële producten technisch anders zijn opgebouwd.

Om je Playstation 4 aan te sluiten dien je volgende instellingen te volgen:

  • Selecteer ps4_icon_settings (Instellingen) > [Netwerk] > [Internetverbinding instellen]
  • Selecteer [Wi-Fi gebruiken] en select vervolgens [Aangepast]
  • Selecteer het open Wi-Fi netwerk STUDENTENINTERNET(123)
    Waarbij 123 overeenstemt met de eerste 3 cijfers van je activatiecode of gebruikersnaam
  • Selecteer Automatisch bij alle overige instellingen
  • Wanneer er gevraagd wordt naar een Proxy-Server selecteer dan Nee
  • Op dit moment wordt de automatische Internet connectie test opgestart en zal deze falen, dit is normaal
  • Ga nu terug naar het hoofdmenu en open een webbrowser. Bijvoorbeeld naar http://www.sony.com
  • Log aan met de verkregen gebruikersnaam en wachtwoord van jouw abonnement

Je zal nu internet toegang hebben op je Playstation 4

Hoe kan ik mijn SmartTV aansluiten?

Om verbinding te kunnen maken met ons netwerk is ondersteuning voor de beveiligde toegangsmethode 802.1x of WPA2-Enterprise vereist door uw toestel. De fabrikant van uw toestel heeft deze ondersteuning echter niet ingebouwd. U kan contact opnemen met de leverancier van uw toestel voor verdere ondersteuning en de vraag om uw toestel te voorzien van ondersteuning voor 802.1x en/of WPA2-Enterprise door middel van een software update.

Op het studentenproduct bieden wij daarom officieel geen ondersteuning voor dit type toestel.

Voor residentiële SmartEye klanten is deze mogelijkheid wel beschikbaar daar residentiële producten technisch anders zijn opgebouwd.

 

WAAR MOET IK OP LETTEN BIJ DE AANKOOP?

SmartTV’s dienen ondersteuning te hebben voor WPA2-Enterprise (802.1x of EAP)
Vaak zit het verschil van deze ondersteuning net in de hogere prijscategorie van TV-toestel. Dit is het geval bij merken zoals LG en Samsung. In het geval van Sony biedt geen van hun tv’s op moment van schrijven deze ondersteuning. We hebben reeds contact met deze merken gehad met de nadrukkelijke vraag dit via een kleine software update toch ter beschikking te stellen.

Informeer je dus zeker goed voor je ergens zomaar een TV-toestel koopt.

Hoe kan ik mijn AppleTV aansluiten?

Om verbinding te kunnen maken met ons netwerk is ondersteuning voor de beveiligde toegangsmethode 802.1x of WPA2-Enterprise vereist door uw toestel. De fabrikant van uw toestel heeft deze ondersteuning echter niet ingebouwd. U kan contact opnemen met de leverancier van uw toestel voor verdere ondersteuning en de vraag om uw toestel te voorzien van ondersteuning voor 802.1x en/of WPA2-Enterprise door middel van een software update.

Op het studentenproduct bieden wij daarom officieel geen ondersteuning voor dit type toestel.

Voor residentiële SmartEye klanten is deze mogelijkheid wel beschikbaar daar residentiële producten technisch anders zijn opgebouwd.

 

U kan in bepaalde omstandigheden wanneer in uw pand het draadloze netwerk STUDENTENINTERNET(EAP) beschikbaar is dit toch manueel aansluiten.

U kan dankzij onderstaande configuratieprofiel uw AppleTV manueel configureren via Apple Configurator of men kan dit voor u doen in een Apple shop.

Configuratieprofiel: https://802.1x-config.org/?idp=40&profile=22

Youtube video: https://www.youtube.com/watch?v=tHXS9TF21UI

Vul bij het opladen van je profiel zeker je gebruikersnaam en wachtwoord in op de correcte plaats.

Het gebruik van Airplay naar uw AppleTV is daarbij niet mogelijk.

Hoe kan ik mijn X-Box aansluiten?

Om verbinding te kunnen maken met ons netwerk is ondersteuning voor de beveiligde toegangsmethode 802.1x of WPA2-Enterprise vereist door uw toestel. De fabrikant van uw toestel heeft deze ondersteuning echter niet ingebouwd. U kan contact opnemen met de leverancier van uw toestel voor verdere ondersteuning en de vraag om uw toestel te voorzien van ondersteuning voor 802.1x en/of WPA2-Enterprise door middel van een software update.

Op het studentenproduct bieden wij daarom officieel geen ondersteuning voor dit type toestel.

Voor residentiële SmartEye klanten is deze mogelijkheid wel beschikbaar daar residentiële producten technisch anders zijn opgebouwd.

Hoe kan ik mijn eigen router aansluiten?

Het gebruik van eigen routers is niet toegelaten en kan daarbij het internet verstoren.

Foutief ingestelde eigen apparatuur kan daarbij in bepaalde omstandigheden niet alleen voor een traag internet zorgen voor zowel jou als je medestudenten, ze kunnen ook nog eens ongewild al je volume op gebruiken.

De gevolgen voor jou of je medestudent zijn bij verkeerd gebruik daarom vaak net iets minder leuk.

Apparatuur die niet door Studenten Internet geïnstalleerd is wordt door onze diensten niet ondersteund. Specifieke vragen hierover worden door onze diensten niet behandeld.

Een officiëel Studenten Internet toestel herken je door de aanwezige sticker met ons logo erop.

Indien je op je kamer een Wi-Fi verbinding wenst, neem je best contact op met de verhuurder.
Enkel de verhuurder beslist over het al dan niet aanbieden van Wi-Fi in het gebouw.
Studenten Internet heeft hier geen enkele inspraak in.

Traag internet en onderbrekingen: Stuurprogramma updaten en geavanceerde Wi-fi instellingen

Traag internet of verbreken van het internet heeft in de meeste gevallen oorzaak bij het toestel van de gebruiker zelf.

Je eigen toestel (zowel hardware als software) bepaald namelijk grotendeels de mogelijkheden en daarbij ook haalbare snelheid van jouw wifi. De meeste toestellen staan echter standaard ingesteld voor thuisgebruik wat vaak niet optimaal is. Verder dien je ook alle updates en laatste stuurprogramma te hebben voor je toestel.

StUURPROGRAMMA UPDATEN

Zorg er steeds voor dat je stuurprogramma de allerlaatste versie is van de fabrikant zelf (dus niet van Microsoft!)

Onderstaand filmpje legt stap voor stap uit hoe je dit kan nakijken voor een Windows toestel.

https://www.youtube.com/watch?v=IntCvfD2OP0U

Geavanceerde Wi-Fi instellingen

Stap 1

Zorg eerst dat Windows is ingesteld op maximum performance/maximale snelheid: Wireless Power Saving in Windows

Stap 2

Het is verder ook belangrijk de geavanceerde instellingen van je wifi adapter na te kijken, deze kan je terugvinden via configuratiescherm/apparaatbeheer/netwerk adapters.

De meest belangrijke instellingen op een rij:
  • afterburner: disabled
  • association roam preference: enable
  • u-apsd support: disable
  • roaming decision: optimize bandwidth
  • roam tendency: aggressive
  • minimum power consumption: disable
  • maximum transmission power: 100% (maximum throughput)
  • band preference: 5Ghz
  • HT mode: enable
  • AP Compatibility Mode: higher performance
  • WMM/WME: enable
  • Bluetooth collaboration: enable
De opties en naamgeving kunnen verschillen afhankelijk van je wifi leverancier. Meer info vindt je hier
Het kan daarbij ook helpen om je bluetooth adapter uit te schakelen als je deze niet nodig hebt.